dinsdag, december 14, 2010

Telfort: prima, maar het is wie je treft


Gisteren een mindere ervaring met Telfort.

2 weken terug voor mijn dochter 10 euro beltegoed gekocht. Na 20 sms-jes al op, volgens dochterlief. Natuurlijk wil ik dat controleren: op de telefoon geen sporen, anders dan die sms-jes. Dus ik hoopte bij Telfort online inzage te kunnen krijgen in de faktuur.

Niets te vinden, dus de helpdesk maar gebeld (30 cnt/minuut). Zaak uitgelegd. Nee meneer, dat kan niet voor prepaid-nummers. Pardon? Via uw dienst verdwijnt 10 euro uit mijn zak, en u kunt niet laten zien waaraan? Ja, nou, als u nu een mail stuurt via de site, dan kunnen we er naar kijken.

Ik stel een mail op op hun site. Voordat die wordt verzonden, moet je de bekende moeilijk leesbare code invullen. Doe ik: krijg een nieuwe code. Die vul ik in: nieuwe code. En zo 10 keer. Ik ben als klant al teleurgesteld, en nu wordt ik alleen nog maar bozer.

Ik bel dus maar weer naar de helpdesk. Of ik mee wil doen aan een tevredenheidsonderzoek. Ja hoor. Nadat ik dat heb aangegeven (aan een computer), kom ik in de wacht. En blijft het stil.

Dus de derde keer gebeld, en weer alle menukeuzes gemaakt. Een andere meneer. Ik begin rustig want deze persoon kan er ook niets aan doen, leg uit wat er tot nu toe is gebeurd, dat ik enigszins boos ben, en dat ik graag een mailadres wil waar ik dan mijn bericht kwijt kan. Deze meneer merkt OF niet aan mijn stem dat ik steeds bozer ben geworden OF moet nodig op een vervolgcursus. Terwijl ik al heb verteld dat het om een prepaid nr gaat en ik begreep dat ik dan de belhistorie niet kan zien, vraagt hij om het mobiele nr (dat ik ook al bij de computer moest invullen in het menu ("ja meneer, maar dat krijgen wij niet te zien"?!?)) om vervolgens te zeggen dat hij daar niets op kan zien.

Ik verlies nu mijn geduld en vraag om een mailadres. Nee, kan niet, is er niet, moet via de website. MAAR DIE WERKT NIET! Aannemende dat het wel aan zo'n sukkelige Nederlander die toch niet kan computeren zal liggen, zegt hij dat ik het dan maar op een andere computer moet proberen. Of morgen. Ik geef aan dat hun website niet goed werkt, en probeer nog het mailadres van hem of zijn manager te vragen, zodat hij het intern door kan sturen.

Doofheid. "Nee, dat kan niet". Ik geef op en hang op. Hoe een helpdesk en niet werkende website je dus klanten kan kosten...

Misschien zijn die 10 euro terecht geincasseerd/op. Het enige dat ik zocht, is inzage in waaraan?!

Update 15dec: ondertussen nam #Telfort via Twitter contact op. Dat is dan weer erg mooi. Jammer dat, laten we het neutraal zeggen, de communicatie die ik had met de 2de helpdesk-persoon wat minder soepel verliep. En dat die me geen kanaal kon bieden waarop ik mijn mail kwijt kon. Dan was er niets aan de hand geweest.

Naar aanleiding van hun contact heb ik deze blogpost gewijzigd. Ik vermoed dat er via de prepaid-kaart ook dataverkeer mogelijk was (ik dacht dat je daarvoor een apart internetabo nodig had), en mogelijk heeft dataverkeer dus (ongemerkt) het prepaid-tegoed opgemaakt. We hebben dataverkeer nu maar uit gezet.

Afbeeldingsbron: iPhoneclub.

4 opmerkingen:

  1. MacGyver_732:10 p.m.

    lekekr handig dat je een telefoonnummer op internet zet,,, ben je een sukkel dan of niet !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoek&vervang Telfort door een willekeurige andere provider en het verhaal past ook. Je hebt keus uit 10 slechte, dus kies je de goedkoopste. Shit krijg je toch, vroeg of laat.
    Tot nu toe heb IK nog mazzel met Telfort....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. MacGyver_732:31 p.m.

    en dat noemt zich een ICT-er

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik reageerde via de mail al even op je 1ste reaktie, maar kennelijk wil je daar niet op reageren. Leg dan eens uit wat er zo slecht is aan het noemen van een mobiel nr wat heel binnenkort niet meer in gebruik is? Leer mij (en eventuele) lezers dan wat. Alleen roepen hoe dom iets is, wat schiet dat op? Tenzij je alleen wil trollen.

    BeantwoordenVerwijderen