vrijdag, augustus 21, 2009

Review: iPhone hoesje LeatherJacket van Gear4


(Dutch) Er zijn verschillende manieren om met je mobiel om te gaan: sommige mensen willen hem in een broekzak kunnen stoppen. Ik was gewend aan een blackberry die met een houder met clip aan mijn broek hing: dat werkte voor mij erg goed. Bij de overstap naar de iPhone 3GS wilde ik weer een clip-achtige bescherming. De iPhone is mooi om te zien, maar de kans dat je hem uit je vingers laat glippen is mij iets te groot. Ik kende hoesjes waarbij je de iPhone aan je broek kunt hangen, en dan uit dat hoesje moet halen om er mee te kunnen bellen: dat lost niet op dat de iPhone dan mi te snel uit je vingers kan glippen.

Aan de andere kant wil je ook een hoesje dat niet teveel afdoet aan het design van de iPhone, de combinatie moet niet te dik worden, het moet makkelijk in gebruik zijn (is de camera, scherm, aansluitingen etc goed bereikbaar) en het moet niet te snel kapot gaan.

Ik koos de LeatherJacket van Gear4.

Over het algemeen ben ik tevreden: het materiaal voelt goed aan, de clip werkt goed genoeg aan mijn broek (die van mijn 6230 Blackberry vond ik nog wat beter) en ik kan de iPhone bijna volledig gebruiken zonder hem uit het hoesje te moeten halen. Wat is minder handig:

- de connector waarmee je hem oplaadt is afgedekt, dus voor opladen moet hij uit het hoesje gehaald worden
- de opening/uitsparing in het hoesje voor de camera werkt op zich, maar door de flexibiliteit van het materiaal schuift een deel van het hoesje al snel voor een deel van de camera: in de praktijk haal ik de iPhone bij het maken van foto's (en zeker bij video) daarom uit het hoesje
- door de randen van het hoesje om het scherm, zijn bij gebruik van het virtuele toetsenbord de letters aan de beide zijkanten minder goed te bereiken en heb je daardoor nog vaker dat je de verkeerde letter tikt
- na een maand dagelijks normaal gebruik kwam de clip ineens los van de rest van het omhulsel: het leek of de lijm waarmee die clip vast zat, los was gelaten
- de buitenste laag van de LeatherJacket is na een maand dagelijks normaal gebruik op veel plaatsen verdwenen: alsof het een verf- of laklaagje was. Daardoor werd de onderliggende stof (leer?) zichtbaar. Dat was niet storend, maar had ik niet na 1 maand al verwacht.
- het materiaal wordt al snel soepeler wordt, waarmee de iPhone dus ook minder vast zit in het hoesje: bij een sprintje, schoof de iPhone mij wat te ver naar boven: of hij er uit was gevallen weet ik niet, maar hardlopers moeten daar even op letten...

Vanwege de clip ging ik terug naar de Phone House, waar men mij een nieuwe LeatherJacket gaf. Die heb ik nu dus in gebruik. Ben benieuwd of ik daarmee hetzelfde ga meemaken.

Update 25 oktober 2009: van het 2de exemplaar is de clip nu ook los: was bijna mijn iPhone kwijt (hij lag al op de grond, merkte het gelukkig op tijd op). Dus mijn advies: koop iets anders dan deze Gear4!

Opmerkingen of vragen? Reageer hieronder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten