zaterdag, augustus 22, 2009

Je verloren / gestolen iPhone terug vinden


(Dutch) Mijn broer mailde me een link naar een artikel over 2 tools waarmee je een verloren iPhone zou kunnen terugvinden: iLocalis en iHound. Hij vroeg me of ik zo'n app al had. Niet dus. Ik wist dat de Vind Mijn iPhone/Find My iPhone-service ook bij een Mobile Me-account zit. Mijn vrouw heeft een MobileMe-account, en ik heb mijn iPhone daar maar aan gekoppeld. En nu maar hopen dat ik zo'n service nooit hoef te gebruiken, zoals deze jongen overigens met succes wel deed :-).

Overigens mailde mijn broer dat, nadat hij me had gevraagd of ik de applicaties kende om van een mobiele telefoon een spyphone te maken: door software te installeren op een mobiele telefoon van je kind/vrouw/man/vriend(in)/baas/collega/..., kun je vanaf afstand of een andere telefoon o.a. meeluisteren of zien wat men sms-ed etc. Ik had daar eerder over gelezen. Met de tip om je mobiele telefoon dus niet te laten slingeren, zodat anderen niet de kans hebben zoiets te installeren ;-).

Afbeeldingsbron: Apple.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten