zondag, augustus 16, 2009

Review: Wii Sports Resort & Wiimote plus

(Dutch) Enthousiast geworden door reviews, reclame en filmpjes op YouTube en de Nintendo website, was ik erg benieuwd naar de Wii-mote plus, de uitbreiding voor je Wii waarmee de besturing zoveel nauwkeuriger zou zijn.

Je kunt de Wii-mote Plus, een klein blokje dat onderin je originele Wii-mote-aanwijzer klikt (en waarop gewoon de Nunchuk past) kopen in een verpakking waarbij je voor net geen 50 euro het spel Wii Sports Resort (en een verlengde beschermhoes voor je Wii-mote + Wii-mote-plus) koopt.

Een speciale folder geeft je het idee dat toppers in de diverse sporten vinden dat 'hun' sport op de Wii erg nauwkeurig is nagebootst. Dus dan verwacht ik nogal wat.

Er zitten diverse leuke nieuwe sporten in Wii Sports Resort. Ieder zal een andere sport leuk vinden, maar boogschieten, frisbee gooien, zwaardvechten, parachutespringen, vliegen, tafeltennis etc zijn leuke nieuwe activiteiten (maar van b.v. het fiets-onderdeel kan ik nog niet enthouasiast worden) bieden een leuke afwisseling (of in geval van bowlen en golfen, een verbeterde ervaring).

Mijn gezinsleden (een jongen van 13, een meisje van 12, vrouwlief en ikzelf) hebben nu wat dagen met Wii Sports Resort gespeeld. Het is absoluut leuk vermaak. Maar is het "alsof je zelf basketbal-t/frisbee-d/etc"? Nou, nee, volgens mij niet. Ja, de besturing is nauwkeuriger met de Wii-mote-plus uitbreiding. Maar je moet nog steeds gewoon even zoeken naar hoe je het spel het best kunt spelen. Ik geloof niet dat hoe beter je in 'echt' tafeltennis bent, hoe beter je het tafeltennis-onderdeel in Wii Sport Resort zult spelen.

Verder ben je in Sport Resort minder actief dan in de originele Wii Sports: daar kon je ook echt rennen/trimmen, in Sport Resort is het vooral de Wiimote (al dan niet met Nunchuck) bedienen, en dat kun je prima zittend.

O: mocht je al dingen hebben als een stuurtje, hengel etc: je Wii-mote wordt langer door de Wii-mote-plus-uitbreiding, en past dan dus niet meer in die accesoires. Je kunt de wii-mote-plus-uitbreiding wel los & weer vast klikken.

Moet je hem dus wel of niet kopen volgens mij? Wat mij betreft wel, maar zorg dat je verwachting over het realisme niet zo hoog is als het mijne was ;-). Maar, alhoewel ik nog maar 1 Wii-mote-plus heb en nog niet met meerdere mensen ge-Wii-mote-plus heb (heb zojuist daarom voor 19 euro toch nog maar een extra wii-mote-plus gekocht), ben ik het denk wel grotendeels eens met onderstaande review:

Vragen? Stel ze, en ik zal zo goed mogelijk antwoord geven!

Geen opmerkingen: