zaterdag, augustus 29, 2009

Opgelicht: bankpas ontfutseld via winkelwagentruc


(Dutch) Een kennis van meldde het volgende:

"Mijn ouders hadden samen boodschappen gedaan bij een supermarkt in Veghel. Mijn vader ging het winkelwagentje terugbrengen terwijl mijn moeder (heeft wat moeite met lopen vanwege pijnlijke heup) alvast in de auto ging zitten.

Mijn vader werd aan de praat gehouden door een keurig geklede man met een oude wegenkaart die de weg naar Eindhoven vroeg.

Mijn moeder werd intussen door een keurig uitziende meneer gevraagd of ze geld kon wisselen voor een winkelwagentje. Hij had alleen een munt van 2 euro. Mijn moeder keek in haar portemonnee en vond 50 eurocent. De man zei dat dat al prima was maar mijn moeder wilde hem gewoon zijn twee euro teruggeven. Daarna keek ze hem na in de achteruitkijkspiegel omdat ze het niet helemaal vertrouwde.

De man liep naar de karretjes deed een muntje in het karretje maar haalde het er meteen weer uit en liep weg. Dat vond mijn moeder verdacht dus keek ze of haar bankpas er nog was. Weg! Geen moment meer nagedacht maar achter de man aangerend (heel hard voor haar doen).

De man werd verrast door mijn moeder die hem in de kraag van zijn pak greep en riep dat ze haar bankpas terugwilde. Hij ontkende maar mijn moeder bleef schreeuwen dat ze haar pas terugwilde. Intussen kwam mijn vader erbij die de man tegen de muur duwde. Mijn moeder keek zijn zakken na en hoorde toen iets op de grond vallen. Het was haar bankpas die de man tussen de winkelwagentjes gooide. De man rukte zich los en riep dat mijn moeder hartstikke gek was en ging er snel vandoor. De man met de vage wegenkaart was ook ineens verdwenen.

Op zich wel een leerzaam verhaal dus. Mijn moeder heeft niet gemerkt dat hij het pasje uit haar portemonnee nam maar kreeg argwaan toen hij genoegen wilde nemen met 50 eurocent gewisseld tegen 2 euro".

Dat het delen van dit verhaal maar enkele mensen mag behoeden van deze truc...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten