zondag, oktober 05, 2008

Huisdieren bijsluiters


(Dutch) Ik hoorde van de week over een (leek mij uitstekend) initiatief voor bijsluiters voor (huis)dieren: informatie die mensen zouden moeten lezen liefst voordat ze huisdieren aanschaffen. Omdat wij de aanschaf van wat kippen overwegen en mijn dochter denkt dat een leguaan wel leuk is, dacht ik: de site eens bezoeken. Ik klik naar bijsluiters, naar Vogels en wat tref ik daar: de vast veel voorkomende Vink en Kanarie, maar verder alleen de Kalkoen, de Kerkuil en de Struisvogel. Laat ik het zo zeggen: het verbaasde me. Ik had op grond van het radiobericht verwacht dat ik vooral bijsluiters van veel gehouden huisdieren zou vinden, maar ik verwacht dat er maar heel weinig Nederlanders de aanschaf van een Kerkuil of Struisvogel als huisdier overwegen ... Is mijn verwachting fout? Waarom wel die vogels en niet meer populaire vogels? Ik heb de organisatie gemaild en ben benieuwd naar het antwoord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten