zondag, oktober 05, 2008

Digitenne: (soms) leuk, maar duur om op te zeggen


(Dutch) Na onze verhuizing dacht ik: ik probeer digitale TV van KPN, Digitenne, eens. Dat kan een maand op proef. We hebben het nu ca 3 weken, maar we sturen het toch terug. We zitten kennelijk in een gebied waarin de dekking voor de interne antenne onvoldoende is: we hebben te vaak storing en de antenne moet perse op een bepaalde plaats staan en goed gericht, anders hebben we helemaal geen beeld. Op zich werkt het goed hoor: het is goedkoop, het beeld is (als het het bij ons doet) goed, het zenderpakket bevat de belangrijkste zenders. De Electronische Programma Gids (EPG) vind ik minder dan die ik op ons oude adres bij Casema/Ziggo met de Samsung DBC-9401 gewend was. En voor elk toestel waarop je wil kijken moet je een extra ontvanger kopen... Ik wil het pakket dus terugsturen, maar om het retour-nummer (RMA-nr) te krijgen heb ik zojuist 25 (!) minuten aan de telefoon gehangen, a 45 eurocent... Die 'gratis' proefperiode kost ons daarmee ruim 11 euro, en dat is bijna 2 maal zoveel als het maandabonnement :-(. Ik zou het netjes vinden als in dit soort gevallen een bedrijf zorgt dat je nooit meer dan X minuten betaalt van je wachttijd... Overigens werd me een gratis buitenantenne aangeboden, maar daar twijfel ik over, en bij twijfel moet je niet oversteken; heb daarvoor dus bedankt. Misschien is KPN's interactieve TV Mine wat: daar hoorde ik recent iemand enthousiast over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten