donderdag, januari 20, 2011

SAP lijstwerk in de achtergrond uitvoeren


Ik mag sinds begin dit jaar mijn 1ste stapjes doen in SAP. Dit nadat ik bij woningcorporatie Ymere in en met het conversieteam heb mogen zorgen dat de gegevens vanuit het oude systeem Tobias, goed werden overgezet naar SAP.

Net als elk systeem is het even wennen. En zo liepen we er tegen aan dat sommige rapporten die we probeerden te draaien, te lang nodig hadden om een resultaat op te leveren. Systeembeheer had een bepaalde maximale draaitijd voor interactieve jobs ingesteld, en als je taak niet voor die tijd afgerond was, kreeg je een foutmelding te zien, en je job leverde dan niet je printje op: "Runtime error: TIME_OUT. Time limit exceeded" etc.

Nu kun je jobs / lijstjes die je uit SAP wil halen, ook in de achtergrond laten uitvoeren. Hier lees je hoe je dat doet. Iedereen die langer met SAP werkt, weet dat natuurlijk. En wellicht leer je het ook op veel cursussen. Maar ik wist het nog niet, en kon al Google-end ook geen handleiding vinden. Dus hierbij deel ik die van mezelf maar :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten