woensdag, januari 26, 2011

Langer doen met je Android-foon acculading


Een collega van me is de trotse eigenaar van een Samsung Galaxy S. Mooie smartphone. Maar hij was al snel niet meer zo enthousiast; hij had problemen om een dag door te komen op 1 acculading. Goed, moderne high-end smartphones zullen afhankelijk van het gebruik allemaal niet veel langer dan een dag doen op een acculading, maar 1 van de nieuwste, niet goedkope telefoons die het nog geen dag uithouden?

Mijn broer was zo vriendelijk 2 top-links (nou ja, Gizmodo wijst op een goed artikel bij Lifehacker) te zoeken/vinden met tips hoe je je Android-powered mobieltje langer laat werken op een acculading. Via Twitter hoorde ik een enthousiast verhaal over Juicedefender.

Ik heb zelf een iPhone 3GS, en 1 van de top-apps is een jailbreak-app: SBSettings. Die zorgt ervoor dat ik heel eenvoudig wireless (WiFi, draadloos internet), bluetooth, GPS, 3G etc aan en uit zet, de helderheid van het scherm wijzig etc. En daarmee verleng ik dus de tijd dat ik doe met een acculading. Jammer dat dat nodig is, maar het is even niet veel anders :-). En dan kun je het maar zo makkelijk mogelijk maken.

Afbeeldingsbron: Gizmodo.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten