vrijdag, mei 07, 2010

Alles kunnen herinneren: MyLifeBits

Ik had al eerder van het project gehoord, en er zijn diverse projecten op dit gebied, maar deze (lange zit, maar mi de moeite waard: de 1ste 4 minuten zijn intro, de presentatie over het project duurt dan 20 minuten, daarna volgt een Q&A (die wat taai is doordat meneer Bell wat vaak wat moeilijjker uit zijn woorden komt)) video laat mooi zien waar Jim Gemmell en Gordon Bell, betaald door Microsoft, momenteel met anderen aan werkt. Project MyLifeBits.

Automatisch foto's (SenseCam) van waar je gaat en staat. Informatie over waar je bent. Wat je hoort. Je snelheid. Je versnelling. De temperatuur. Je hartslag. En allemaal doorzoekbaar. Total Recall noemen ze dat: je altijd alles kunnen herinneren/terug kunnen zoeken. En dan niet gepubliceerd op het web, maar in een soort digitale alles omvattende alleen voor jou toegankelijke agenda.

Wat zijn de mogelijkheden voor je gezondheid? Voor je leven? Voor de periode na je overlijden? Maar ook simpeler dingen: waar heb ik de auto geparkeerd? Wanneer ben ik hier eerder geweest? Heb ik jou niet eerder gezien? Ken ik jou? Wat is ook alweer zijn/haar naam? Waar heb ik xyz opgeborgen? ... De mogelijkheden... De video bevat nog veel meer (Bodybuggs, In-body-sensors etc :-)). I want...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten