vrijdag, juli 17, 2009

De herkomst van voedsel

(overgenomen van Bright)
Als onderdeel van de campagne Eat Real Eat Local heeft Unilever een interessante geanimeerde infographic gemaakt.

Hellman's campagne Eat Real Eat Local probeert mensen ervan bewust te maken van de problemen die het importeren van voedsel met zich meebrengt. De campagne laat zien wat voor invloed dit heeft op de locale economie en andere landen. Hoewel het filmpje gemaakt is voor mensen in Canada, is de problematiek ongetwijfeld ook relevant voor andere landen.

Op de site van de Glossy, staat meer informatie over de animatie. 'Het verkrijgen van de cijfers was het moeilijkst,' zegt de Creative Director van het filmpje Gary Thomas, 'Unilever en Ogilvy hebben ontzettend veel moeite moeten doen om de data te bemachtigen.' Alle data is vervolgens zeer elegant gevisualiseerd en de tafel vormt het toneel van een interessant schouwspel over de herkomst van voedsel. Een must-see:

Hellmann’s - It’s Time for Real from CRUSH on Vimeo.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen