zondag, maart 02, 2014

Drip-marketing met autoresponders

Stel: je wil je klanten een vast aantal emails sturen, met vaste tussenpozen. Dus nadat ze zich hebben aangemeld krijgen ze de 1ste mail, x dagen erna de volgende, y dagen erna de volgende etc.

Waarom zou je dat willen doen? Zo zag ik dat Family Factory leuke boekjes heeft met tips voor mensen die voor de eerste keer vader/moeder worden. Allemaal leuke tips. Maar best veel om in 1 keer te krijgen (in een toch al drukke tijd waarin je veel info zoekt/krijgt), niet alle tips zijn direct vanaf het begin van toepassing, en als nieuwe ouder kun je niet al die tips in 1 keer onthouden. Een optie zou zijn dat je je als ouder aanmeldt, en dan om de zoveel weken of maanden 1 of enkele tips krijgt. Lekker behapbaar. En op momenten dat je kindje een leeftijd heeft dat een tip ook relevant is.

Zoiets noemen ze "drip marketing" (elke keer een druppel) en het werkt met "autoresponders". Mocht je ook interesse hebben, dan zijn interessante pagina's/info:
  • een kort artikel wat drip-marketing uitlegt
  • namen die ik veel tegenkom en die dus de gewenste autoresponder lijken te bieden (dit kun je evt zelf als zoekstring gebruiken in Google): "getresponse aweber activecampaign icontact "benchmark email" "constant contact" vocus cakemail"
  • alles tot nu toe lezend lijkt getresponse bovenaan de lijst te moeten staan om te bekijken
  • sites die ik vond en mi de belangrijkste goed naast elkaar zetten of beschrijven:
Heb je al een hoster voor je website, domein en/of email, heb je al een CRM-systeem etc, dan is het aardig om ook die partijen nog even te consulteren: het zou bv mooi zijn als, als je de klantgegevens toch al in een CRM-systeem hebt, er een integratie daarmee is. Andersom weet de webbouwer wellicht nog oplossingen die bv goedkoper zijn...

Afbeeldingsbron: dripmarketing.com.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen