dinsdag, juli 05, 2011

Iets goeds doen? Steun Project Borneo!

2 buurmeisjes gaan de komende weken helpen in het kinderdorp van Project Borneo, een project dat opgezet is door Ronny Heyboer. We werden we als buren betrokken omdat er sponsorgeld werd ingezameld, o.a. vie een optreden van New Breeze.

Ik werd gewezen op een video over het initiatief, dus heb die gekeken. Dat laatste wil ik iedereen aanraden! Ik geloof momenteel niet in God. En daarom bekijk ik wat Heyboer doet anders dan een Christen. Maar los daarvan heb ik de opperste bewondering en respect voor wat ze daar hebben opgezet en aan het uitbouwen zijn.

Miracle in the Jungle - The Living Waters Village, Borneo (Ned. versie) from Henk Hoeben on Vimeo.


Dus zoek je nog een goed doel? Heb je 5 euro over? Steun dit project! Voor zover ik weet is dit typisch een voorbeeld van hoe geld zonder strijkstokken etc bij mensen komt die hulp nodig hebben.

Wat ik naar aanleiding hiervan me wel afvroeg, is hoe mensen zouden reageren als iemand met een islamitisch geloof zoiets zou doen, laten we voor de discussie zeggen in de Flevopolder. Dus daar een gebied kopen, gebouwen gaan bouwen, en kinderen opvangen. En ze dan het Islamitisch gedachtengoed zou leren, zodat ze daarna terug zouden kunnen naar hun dorp, om daar de gedachtes verder te verspreiden...

Maar daarmee wil ik absoluut niet het initiatief van Heyboer ondergraven. Hij doet het toch maar. En met 4 uur slaap gemiddeld, ziet hij er goed uit ;-). Misschien toch sprake van een wonder...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten