vrijdag, december 18, 2009

Goedkoper reizen met de OV-chipkaart


Biedt de OV-chipkaart onbedoeld de mogelijkheid om (veel) goedkoper te reizen? Volgens iemand die ik sprak wel. Hij vertelde me het volgende:

"Stel, ik reis van A naar B, en later op de dag terug. Op de heenreis check ik in met de OV-chipkaart. Ik kan zo bij controle laten zien dat ik ingechecked ben. Ik reis naar B, maar daar check ik niet uit. Ik doe mijn ding op lokatie B. En als ik terug reis, koop ik een (evt goedkoop, bv daluur) enkeltje van B naar A, zodat ik bij controle het kaartje kan tonen. Op het station net voor A stap ik uit, en check ik mijn OV-chipkaart uit. De OV-chipkaart denkt dus dat ik maar 1 station van A heb gereisd. Op lange reizen kan dit dus bijna de helft van de kosten besparen".

Of zou dit niet (overal) werken, vroeg hij. Ik weet het niet. Ik hoop dat het niet mogelijk is, maar zo wel, dat het dan snel onmogelijk gemaakt wordt.

Foto-bron:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten