woensdag, september 16, 2009

SMS boeven 5028 en 4050


Ik kreeg gisteren ineens 2 SMS-jes die de indruk wekken dat ik ergens aan vast zit. Ik heb me 100% zeker nergens voor aangemeld. De neiging om te reageren is groot, maar dan maak ik kosten, en vererger ik de situatie wellicht, net als bij spam. Ik heb me beklaagd bij de OPTA en Consumentenbond. Ik las ook dat ik me kan melden bij mijn provider om te voorkomen dat deze SMS-boeven me ondanks alles toch geld afhandig weten te maken, dus ook T-mobile heb ik gemaild, maar die stuurt me met een kluitje in het riet, waarvoor dank :-(.

De SMSjes hadden de volgende tekst:

"Antwoord nu OK naar 5028 om jouw Brain Age Test te ontvangen. Sms OK naar 5028. Info: 09005005040. Stoppen: stop naar 5028. Abonnementsdienst 13.5E/wk"

en

"Antwoord nu OK naar 4050 om kans te maken op een Nokia N97 en ontvang funsounds en linkmate. Info: 09005005040. Stoppen: stop naar 4050. Abonnementsdienst 9E/wk"

Het 0900-nr is hetzelfde, dus dezelfde boeven. Die vermoedelijk gokken op mensen die het 0900-nr gaan bellen, STOP sms-en of iets anders doen. Of nog erger: die, zonder dat je je hebt aangemeld, je geld weten te ontfutselen. Leuke test voor alle maatregelen en instanties die dit tegen moeten gaan. Ik durf bijna niet te hopen dat deze boeven een heftige straf krijgen.

Afbeeldingsbron: allaboutphones.nl .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten