woensdag, november 05, 2008

How about a tablet PC?


A colleague of mine is looking for a new laptop and is considering a tablet PC. He finds him self taking notes in meetings, would like to make this digital right away instead of first jotting them down with a pen, and wonders whether a tablet PC would be less intrusive in the meeting than a laptop.

I asked a former colleague, Frans Schouwenburg (Kennisnet), and he replied (Dutch): "Ik heb drie jaar met erg veel plezier gewerkt met een hp-compaq. Die bestaat niet meer en na drie jaar werd hij traag. Batterij bleef goed. Daarna heb ik een IBM thinkpad tablet gehad, maar die draaide op Vista en dat was hopeloos. Hij was traag en onhandelbaar. Tot mijn schrik raakte in bij een crash alle aantekeningen in Onenote kwijt. Onenote was fijn omdat alles meteen opgeslagen werd, maar je hebt als nadeel dat alle gesprekken in 1 bestand worden opgeslagen. Dat is kwetsbaar gebleken. Ik baalde daar erg van en schrijf tijdens gesprekken in een Moleskine (papier en pen!) Die tablet heb ik pas ingeleverd en ik ben weer overgegaan op een gewone Dell laptop. Dat komt deels door de keuze die onze afdeling support voor Dell heeft gemaakt. Ik vind nog steeds een tablet een groots concept en mis mijn eerste tablet. Ik hoop stiekem op een Apple tablet, dan ben ik back in business. Een woordje over obstrusiveness: Ik viel altijd erg op mijn mijn tablet. Mensen kijken er toch altijd naar. Ik heb het gevoel dat ik er een boel verkocht heb voor HP. Je mag deze tekst gebruiken hoor!"

As he doesn't have a blog and i think it is a valuable experience, i blog the text :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten