vrijdag, juli 25, 2008

Iedereen aan de spaarlamp en Borselle kan dicht


Ik heb eindelijk even het (overigens korte en heldere) Greenpeace-documentje "Kernenergie: overbodig onheil" gelezen. En nu lees ik daarin oa dat wanneer iedereen (in Nederland, neem ik aan) de gloeilampen vervangt door spaarlampen, Borselle kan sluiten. Ik begon de laatste tijd te twijfelen of het kopen van spaarlampen nu wel zo nodig was, en of de acties van sommige landen om verkoop van gloeilampen per bepaalde datum te verbieden nu echt zoden aan de dijk zette, maar dit klinkt goed. Iedereen dus massaal aan de spaarlamp, alle beetjes helpen! En lees vooral die folder even, want ik wist niet dat er zo'n goed alternatief was voor kernenergie (ik dacht dat het een noodzakelijk onderdeel van de mix was).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten