donderdag, juni 19, 2008

Kinderbrowser / internet browser for children


(Dutch below)I was asked as project leader for the making of MyBee, a special safe internet browser for children for ages until about 10 years bij Mijn Kind Online (My Child Online). The last couple of months i have been coordinating the programming (the programmer arguably had most of the work ;-)), designers, web builders, web hosters, testers, lawyers, text editors / writers, the customer/sponsor, people screening websites and tagging them with the appropriate age, managers of all these people and others. Although as a project manager i always feel things should be able without people like me, it still was a lot of work and i am proud it turned out the way it did and i was part of the team. People can download the browser for free because it is paid for by Dutch telco KPN. Interested in translation? Contact the owner via www.mybee.nl.

(Dutch)Ik werd door Mijn Kind Online gevraagd projectleider te zijn voor realisatie van MyBee, een

speciale browser voor kinderen tot ca 10 jaar. De laatste maanden mocht ik het werk coordineren van de programmeur (die mi het meeste werk te doen had), ontwerpers, website bouwers, testers, tekstschrijvers, juristen, de opdrachtgever, een redactieteam die websites beoordeelt en er een goede leeftijd aan koppelt, veel betrokken managers en diverse andere betrokkenen. Alhoewel ik tijdens zo'n traject regelmatig denk dat het werk ook zonder een projectleider zou moeten kunnen, is het in de praktijk telkens weer een hoop werk, projectleiding :-). En vooral communicatie, met een beetje bijspringen waar nodig (en voor zover je er verstand van hebt ;-)). Ik ben trots op het resultaat en dat ik deel mocht uitmaken van het team. De browser is gratis te downloaden vanaf www.mybee.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten