vrijdag, november 09, 2007


An organisation using the TopDesk helpdesk software changed to GLPI, an open source based auto-inventory helpdesk system. Robert Borst reports (Dutch, ask me if you want a translation): "GPLI is een helpdesk-systeem wat rust op de basis van OCS inventory. De laatste verzamelt de gegevens van de client en stuurt deze naar de centrale server. Verder kent het statistieken, contract-, licentie- en consumables-management en is natuurlijk alles aan elkaar te linken. Via plugins is het systeem uit te breiden. Het is open software met de grootste gebruikersgroep in Frankrijk. Wij zijn hier naartoe over gegaan omdat onze Topdesk niet meer voldeed.
Voordeel van deze applicatie is dat ie niet, zoals b.v. Spiceworks, vol zit met reclame en gewoon (en SNEL !, zeker in vergelijk met Topdesk) doet wat je wilt. Doordat de gebruiker met z'n gewone username en password inlogt op de helpdesk-webpagina's weet het systeem via de OCS inventory welke hardware de gebruiker tot z'n beschikking heeft en kan de call dus heel specifiek aangegeven worden. Dus als de gebruiker een probleem heeft met een printer, kan ie die gewoon uit z'n lijstje selecteren. Scheelt een hoop op en neer gevraag. Voor installatie installeer je eerst OCS inventory, daarna GLPI". Bron: NGN-nieuwsbrief.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten