woensdag, januari 20, 2010

Zo drinken we koffie in 2015

Een collega van me wees me op een grappig uitziende concept koffiebeker 'uit 2015' (gepost door Marco Borsato, een koffie liefhebber ;-)?), met e-paper waarop je dan bv het laatste nieuws kunt lezen. Ziet er leuk uit. Maar mi onpraktisch. Ik moest direct denken aan het MIT 6th sense-project, waar ook Essen2.0 recent over blogde . Ik vond onderstaand indrukwekkend filmpje over dat project. Kijk even wat die gast allemaal aan toepassingen heeft bedacht!

(haak niet direct af omdat je wellicht wat moeite hebt zijn Engels te begrijpen, of omdat het begin wellicht niet direct het boeiendst is ... mensen met weinig tijd kunnen het best starten vanaf ca 4:30 minuten ... echt coole voorbeelden zitten vanaf 07:30, zoals video op je krant, pong in de metro, een A4 als je bioscoopscherm of gameconsole-scherm (EN controller!) etc)



(cool ook dat hij op het eind zegt dat men dit beschikbaar gaat stellen ... hoezo de power of open innovation?!? Way to go MIT!)

Maar ipv je koffie-mug zou je volgens Philips ook LEDs onder je huid kunnen stoppen en daarmee een scherm maken.

Op http://www.pranavmistry.com/projects/sixthsense/ staan nog meer leuke fimpjes over het project.

Mijn eerdere posts over dit soort augmented reality en over coole technologie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten